Regulamin

Regulamin witryny internetowej muchawbutelce.pl:

SPIS TREŚCI:

  1. Definicje
  2. Postanowienia ogólne
  3. Warunki korzystania z witryny
  4. Usługi elektroniczne w serwisie
  5. Zasady składania zamówień i procedura zawarcia umowy sprzedaży
  6. Ceny i sposoby płatności
  7. Odbiór towarów / metody dostawy
  8. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży
  9. Brak zgodności towaru z umową
  10. Procedura reklamacyjna
  11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  12. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
  13. Ochrona danych osobowych
  14. Prawa autorskie
  15. Newsletter i komunikacja elektroniczna
  16. Postanowienia Końcowe
  17. Załączniki

 

  1. Definicje

Witryna/Sklep internetowy/Serwis = witryna internetowa znajdująca się pod adresem muchawbutelce.pl, prowadzona przez Usługodawcę, przez którą Użytkownicy oraz Klienci mogą rezerwować oraz zamawiać wybrane produkty lub usługiw

 

Sprzedawca/Usługodawca/Administrator = firma MWK Fuzja Sp. z o.o., z siedzibą pod adresem ul. Nawrot 34 90-055 Łódź, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej pod numerami: REGON: 54152009000000 , NIP: 7252354706, KRS: 0001169140, posiadająca wszystkie wymagane prawnie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej oraz obrót produktami akcyzowymi.

 

Sklep/Salon sprzedaży = stacjonarny punkt sprzedaży prowadzony przez Sprzedawcę pod nazwą Mucha w kieliszku – nie tylko wina, przy ul. Proletariackiej 21/23, 93-569 Łódź, tel: 42 683 20 15, tel: 573 494 113, e-mail: sklep@muchawkieliszku.pl

 

Towary/Produkty = towary i/lub usługi prezentowane na Witrynie, dostępne w sprzedaży w Salonie sprzedaży Mucha w kieliszku.

 

Użytkownik = pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca zdolność do czynności prawnych, lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca zdolności prawnej, dobrowolnie korzystająca z witryny.

 

Klient = każdy klient nabywający produkt lub usługę poprzez Witrynę, będący pełnoletnią osobą lub firmą.

 

Koszyk = lista Towarów wybranych przez Użytkownika podsumowujących zamówienie.

 

Rejestracja = proces zakładania konta przez Użytkownika na Witrynie, polegający na podaniu wymaganych danych osobowych.

 

Konto użytkownika/Konto = usługa elektroniczna na Witrynie w postaci zbioru zasobów zabezpieczonych indywidualnym hasłem i loginem Użytkownika, w którym Administrator gromadzi indywidualne dane Użytkowników, w tym informacje o preferencjach zakupowych produktów na Witrynie, historii jego rezerwacji i zakupów oraz innych aktywności na Witrynie, przy zachowaniu wymogów polityki informacyjnej i ochrony danych osobowych.

 

Gość = Użytkownik niezarejestrowany, odwiedzający witrynę.

 

Newsletter = Usługa elektroniczna, dostarczająca w sposób cykliczny, użytkownikom, którzy uprzednio wyrazili zgodę na korzystanie z niej, informacji o produktach, usługach, wydarzeniach, nowościach produktowych i promocjach, treściach tematycznych. Wyrażenie zgody następuje poprzez wpisanie swojego adresu e-mail w odpowiednim wskazanym do tego celu polu w Witrynie lub zaznaczenie takiej opcji w szczegółach swojego konta użytkownika.

 

Strona produktowa = Strona na Witrynie, przedstawiające szczegółowe informacje o danym produkcie czy usłudze, zawierająca cenę, zdjęcie i opis.

 

Opinia = dobrowolna Opinia użytkownika o Produkcie, Usłudze albo Witrynie, upubliczniona na Witrynie i przechowywana zgodnie z funkcjonalnością Witryny i w zgodzie z Polityką RODO.

 

Dzień roboczy = jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

 

Regulamin = niniejszy regulamin określający zasady korzystania z Witryny, wypełniający definicję regulaminu, o którym mowa w art.8 ust. 1 pkt. 1 ustawy o świadczeniu usług droga elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 20202. Poz. 344).

 

RODO = rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1).

 

Umowa sprzedaży = Umowa sprzedaży Towarów lub Usług w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta za pośrednictwem Witryny, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem lub osobą, której Klient udzielił Upoważnienia, realizowana w Salonie Sprzedaży.

 

Umowa o świadczenie usług droga elektroniczną = umowa zawarta pomiędzy Percenty a Użytkownikiem, której przedmiotem jest świadczenie usług drogą elektroniczną udostępnianych za pośrednictwem Witryny, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

 

Upoważnienie = udzielenie pełnomocnictwa osobie trzeciej przez Klienta do odbioru w jego imieniu Towarów z Salonu Sprzedaży i/lub zapłaty za ten towar.

 

Kodeks Cywilny = ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

 

Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).

 

Formularz rejestracyjny = Usługa elektroniczna w postaci formularza dostępnego na Witrynie, umożliwiającego utworzenie Konta.

 

Formularz zamówienia = Usługa elektroniczna w postaci formularza dostępnego na Witrynie, umożliwiającego dokonanie rezerwacji i/lub zamówienia towarów i/lub Usług na Witrynie, która przy pomocy funkcji interaktywnego Koszyka pomaga Klientowi określić warunki Umowy Sprzedaży, w tym Sposoby Płatności i Dostawy.

 

  1. Postanowienia ogólne

 

2.1   Serwis internetowy pod adresem www.muchawbutelce.pl prowadzony jest przez firmę MWK Fuzja Sp. z o.o., z siedzibą pod adresem ul. Nawrot 34 90-055 Łódź, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej pod numerami: REGON: 54152009000000 , NIP: 7252354706, KRS: 0001169140

 

 

  • Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających z Witryny, z wyjątkiem pkt. 12 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców.

 

  • Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Witryny pod adresem muchawbutelce.pl, która służy do prezentacji towarów oraz usług (np. szkolenia czy degustacje) znajdujących się w ofercie Sprzedawcy, do publikacji informacji i artykułów dotyczących produktów prezentowanych na Witrynie a także do obsługi prowadzonej przez Sprzedawcę sprzedaży detalicznej produktów z oferty Sprzedawcy, do składania i ewidencjonowania Zamówień. Niektóre z usług prezentowanych na Witrynie mogą być opisane i regulowane poprzez dodatkowe regulaminy szczegółowe dotyczące danej usługi, np. Promocji, szkolenia, degustacji, bonu upominkowego, programu lojalnościowego i zasad korzystania ze wszystkich powyższych.

 

  • Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe, których podanie przez użytkownika jest całkowicie dobrowolne, przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Witryny. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji, poprawiania lub usunięcia.

 

  • Sprzedawca posiada ważne wszystkie typy zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, prezentowanych na Witrynie, wydane przez prezydenta Miasta Łodzi na podstawie ustawy z 26 października 1982 o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

 

  • Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

 

  • Miejscem sprzedaży produktów prezentowanych na Witrynie, tym samym miejsce zawierania Umów sprzedaży jest Salon sprzedaży o nazwie Mucha w kieliszku, znajdujący się w Łodzi, przy ul. Proletariackiej 19/23.

 

  • Witryna internetowa przeznaczona jest dla osób, które ukończyły 18 lat.

 

  • Użytkownik może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza umieszczonego na stronie głównej Witryny.

 

  • Sprzedawca prosi o zapoznanie się z Regulaminem przed rozpoczęciem korzystania z Witryny. W przypadku braku akceptacji Regulaminu w całości lub w części, Sprzedawca prosi o niekorzystanie z Witryny.

 

  • Oceny Towarów prezentowane są w postaci gwiazdek, jako średnia ilość gwiazdek danych dla danego Towaru przez wszystkich Użytkowników, którzy ocenili dany Towar.

 

  • Komentarze oraz oceny Towarów lub usług pochodzące od Użytkowników wyświetlają się na stronie produktowej danego Towaru lub usługi w tej kolejności, w jakiej są wprowadzone przez Użytkowników. Na stronie głównej Serwisu Sprzedawca umieszcza jedynie wybrane komentarze.

 

  • W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu, komunikatów i danych, w związku ze świadczonymi usługami, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych za pośrednictwem Witryny.

 

 

  1. Warunki korzystania z witryny

 

  • Podczas korzystania z Witryny Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa, dobrych obyczajów oraz postanowień Regulaminu, w szczególności Użytkownik zobowiązany jest do:

 

  1. niedostarczania i nieprzekazywania za pośrednictwem Witryny treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści wulgarnych, propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
  2. korzystania z Witryny w sposób nie zakłócający jej funkcjonowania
  3. niepodejmowania działań takich jak rozsyłanie lub umieszczanie za pośrednictwem Witryny niezamówionej informacji handlowej (spam).

 

3.2  Sprzedawca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z niektórych funkcji Witryny, a w szczególności z możliwości składania Zamówień lub dodawania komentarzy lub opinii, w tym też może usunąć lub zablokować Konto Użytkownika, w przypadku naruszenia przez Użytkownika któregokolwiek punktu Regulaminu, a w szczególności, gdy Użytkownik:

 

  1. a) podał w trakcie rejestracji lub składania Zamówienia nieprawdziwe dane, w szczególności odnośnie swojego wieku;
  2. b) dopuścił się naruszenia któregokolwiek z zobowiązań określonych w pkt. 2.13. Regulaminu.

 

  • Sprzedawca poinformuje Użytkownika o pozbawieniu prawa do korzystania z usług (funkcjonalności) Witryny (zablokowaniu Konta) i wyznaczy 7-dniowy termin do zaniechania naruszeń lub usunięcia ich skutków. W przypadku braku podjęcia określonych działań przez Użytkownika lub dopuszczenia się kolejnego naruszenia, Usługodawca będzie uprawniony do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, co będzie równoznaczne z trwałym usunięciem Konta Użytkownika, w tym wszystkich zapisanych danych.

 

  • Użytkownik, którego konto zostało usunięte lub zablokowane zgodnie z punktem 4.2 Regulaminu, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedawcy

 

  • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego usuwania wszelkich treści naruszających obowiązki i zakazy wynikające z punktu 4.1. Regulaminu

  

  1. Usługi elektroniczne w serwisie

 

4.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:

4.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Załóż konto” oraz (3) potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), data urodzenia, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

 

4.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@muchawbutelce.pl lub też pisemnie na adres: ul. Proletariacka 19/23 93-569 Łódź.

 

4.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), data urodzenia, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

 

4.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

 

4.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.

 

4.1.3.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@muchawbutelce.pl lub też pisemnie na adres: ul. Proletariacka 19/23, 93-569 z Łódź.

 

4.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:

(1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu

(2) dostęp do poczty elektronicznej

(3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej

(4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768

(5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

  

  1. Zasady składania zamówień i procedura zawarcia umowy sprzedaży

 

5.1 Warunkiem dokonania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego jest podanie niezbędnych informacji do realizacji Zamówienia (określonych w niniejszym regulaminie) lub dokonanie Rejestracji, oraz zapoznanie się i akceptacja treści niniejszego Regulaminu przez Użytkownika.

 

5.2. Złożenie Zamówienia odbywa się poprzez wypełnienie właściwego Formularza Zamówienia dostępnego w Sklepie Internetowym.

Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

Wszystkie umowy sprzedaży zawierane na podstawie Zamówień składanych za pośrednictwem Sklepu Internetowego są zawierane i realizowane w należącym do Sprzedawcy Salonie sprzedaży położonym w Łodzi, przy ul. Proletariackiej 19/23, 93-569 (Sklep)

 

5.3. Potwierdzenie Zamówienia przez Klienta jest równoznaczna ze złożeniem oświadczenia, że Klient bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią. Złożenie Zamówienia jest również tożsame z oświadczeniem Klienta, iż nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych oraz, że nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży. W razie wątpliwości odnośnie pełnoletności Klienta Sprzedawca może odmówić sprzedaży bądź wydania towaru lub też poprosić o okazanie lub przesłanie skanu dowodu osobistego Klienta.

 

5.4. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania Zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisany w zakładce Konto (Klient zarejestrowany), potwierdzenie przyjęcia Zamówienia oraz szczegóły dotyczące Zamówienia.

 

5.5. Z zastrzeżeniem pkt. 3.6. poniżej, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w ciągu jednego Dnia Roboczego, od chwili jego otrzymania. W przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone w sobotę, niedzielę lub dzień świąteczny, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w pierwszym kolejnym Dniu Roboczym. Po upływnie tego terminu, Klient nie jest już związany treścią złożonego Zamówienia.

 

5.6. Sprzedawca zastrzega, że w okresach wzmożonych zakupów lub akcji promocyjnych związanych np. z okresem przedświątecznych, może ulec wydłużeniu czas, w którym Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia, jak też czas na kompletowanie Zamówienia do odbioru. O takim wydłużonym czasie Sprzedawca poinformuje Klienta na etapie wypełniania formularza zamówienia, jeżeli pomimo takiej informacji Klient złoży zamówienie, to oznacza to, że zaakceptował wskazany w formularzu, wydłużony czas potwierdzenia lub kompletowania Zamówienia.

 

5.7. Odmowa przyjęcia zamówienia nastąpi wówczas, gdy:

  1. a) Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy;
  2. b) podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości;
  3. c) Klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem;
  4. d) pojawiły się zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu.

 

5.8. Sprzedawca może również, w terminie przewidzianym na potwierdzenie przyjęcia Zamówienia skontaktować się z Klientem przy użyciu adresu e-mail albo numeru telefonu podanego podczas procesu składania zamówienia (Klient składający Zamówienie jako Gość) lub zapisanego w zakładce Moje konto (Klient zarejestrowany) i:

  1. a) poinformować Klienta o wydłużonym terminie realizacji Zamówienia na dany Towar/Towary, wskazując równocześnie jaki jest to termin – jeżeli Klient w ciągu trzech Dni Roboczych nie zaakceptuje wydłużenia terminu realizacji Zamówienia, wówczas Zamówienie zostanie anulowane,
  2. b) zweryfikować prawidłowość podanych przez Klienta w Zamówieniu danych, jeżeli budzą one uzasadnione wątpliwości odnośnie ich poprawności,
  3. c) wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące szczegółów złożonego przez Klienta Zamówienia.

 

5.9. Informacja o koszcie przesyłki i wszystkich innych ewentualnych kosztach związanych z realizacją umowy sprzedaży lub z dostarczeniem Towaru do Kupującego (jeżeli Kupujący składając Zamówienie zaznaczył opcję skorzystania z firmy kurierskiej przy odbiorze Towaru), pojawią się po dokonaniu wyboru formy odbioru Towaru i formy płatności w podsumowaniu Zamówienia w Formularzu Zamówienia. Informacje te zawarte są również w zakładce sklepu internetowego ”Koszty i czas dostawy”.

 

5.10 Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do Zamówienia są skompletowane i gotowe do odebrania. Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura VAT pod warunkiem, że Klient przy zamówieniu (wypełniając pole NIP EU) poda właściwy numer identyfikacji podatkowej VAT (art. 106b ust. 5 - ustawa o VAT )

 

5.11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Zamówień, a Klient zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem przez Klienta Zamówienia.

 

5.12. Niniejszy regulamin jest wzorcem umownym w rozumieniu art. 384 Kodeksu cywilnego i określa warunki umowy sprzedaży Towaru zawieranej pomiędzy Klientem i Sprzedawcą przy wykorzystaniu komunikacji za pośrednictwem funkcjonalności Sklepu Internetowego. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie jedynie w przypadku dokonywania zakupu Towarów przez Klienta przy wykorzystaniu funkcjonalności Sklepu Internetowego. Regulamin nie ma zastosowania w przypadku dokonywania zakupów w Salonie Sprzedaży, jeżeli zakup jest dokonywany bez korzystania z funkcjonalności Sklepu internetowego.

 

5.13. Zarejestrowany Klient jest zobowiązany do informowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail lub numeru telefonu, dokonując aktualizacji danych po zalogowaniu się do Konta. W przypadku zaniechania tych czynności, może dojść do błędnej realizacji zamówienia lub braku możliwości jego realizacji, co może narazić sprzedawcę na poniesienie dodatkowych kosztów. Sprzedawca będzie miał możliwość odmowy realizacji kolejnego zamówienia od Klienta, który złożył zamówienie nie aktualizując swoich danych kontaktowych na swoim Koncie w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.

 

5.14. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść podanych przez siebie danych, jak również za wybór loginu i hasła do Konta. Użytkownik ponosi również wyłączną odpowiedzialność związaną z ujawnieniem innym osobom swojego loginu lub hasła.

 

5.15. Konta nieużytkowane przez okres dłuższy niż 3 lata od ostatniego zalogowania, mogą zostać usunięte przez Sprzedawcę bez uprzedniego powiadomienia Użytkownika.

 

5.16 Dodatkowe warunki dokonywania zakupów Towarów outletowych:

5.16.1. Sprzedawca może oferować do sprzedaży również Towary outletowe, które są widoczne na Witrynie w zakładce „Outlet” i posiadają określone uszkodzenia, wady lub braki, które są wskazane przez Sprzedawcę w opisie Towaru outletowego na Stronie produktowej.

5.16.2 Na wypadek wątpliwości Sprzedawca informuje, że Towary outletowe będące produktami spożywczymi (w szczególności wina) nadają się do spożycia oraz posiadają takie same cechy organoleptyczne jak Towary nie należące do Towarów outletowych, a ich wady lub uszkodzenia dotyczyć mogą etykiety, kontretykiety, kapturków, czy innych elementów opakowania, ewentualnie ich termin przydatności do spożycia może ulegać zakończeniu w niedalekiej przyszłości, co każdorazowo jest wskazane w opisie danego Towaru outletowego.

5.16.3. O ile z postanowień niniejszego rozdziału Regulaminu nie wynika inaczej do Towarów outletowych mają zastosowania pozostałe postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Towarów.

5.16.4Przed złożeniem Zamówienia na Towar outletowy Klient powinien zapoznać się z jego opisem na Stronie produktowej i dokonać zakupu tylko jeżeli akceptuje ewentualne uszkodzenia, wady lub braki wskazane w opisie.

5.16.5 Klientowi nie przysługują roszczenia związane z odpowiedzialnością Sprzedawcy za brak zgodności Towaru outletowego z umową, jeżeli miałyby dotyczyć wady, uszkodzenia lub braku, który został wskazany w opisie danego Towaru outletowego na jego Stronie produktowej.

5.16.6  Klient nie może reklamować Towaru outletowego powołując się na wady, uszkodzenia lub braki, które zostały wskazane w opisie danego Towaru outletowego na jego Stronie produktowej.

 

  1. Ceny i sposoby płatności

 

6.1. Wszystkie ceny prezentowane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami) i wyrażone są w złotych polskich. Ceną wiążącą jest cena podana na Witrynie przy Towarze w chwili składania Zamówienia. Na wypadek wątpliwości Sprzedawca zastrzega, że ceny nie zawierają kosztów przesyłki, która to usługa jest świadczona na życzenie Klienta przez firmę kurierską zgodnie z cennikiem podanym na stronie Sklepu Internetowego w odpowiednim do tego miejscu.

 

6.2. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia prezentowana jest w Sklepie Internetowym przed zaakceptowaniem przez Klienta skompletowanego Zamówienia, całkowita wartość Zamówienia obejmuje łączną cenę brutto zamawianych Towarów jak też koszty dostawy, jeżeli Klient wybrał taką opcję oraz ewentualne wyszczególnione koszty związane z wybraną przez Klienta formą płatności.

 

6.3. Zapłaty za zamówiony Towar Klient może dokonać według swojego wyboru za pośrednictwem jednego z poniższych sposobów:

  1. a) osobiście przy odbiorze Zamówienia w Sklepie;
  2. b) za pobraniem, czyli osobiście, gotówką, w przypadku dostarczenia Zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej – realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę;
  3. c) przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy – wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer 08 1140 2004 0000 3102 8574 9463 z podaniem następujących danych Sprzedawcy: Mwk Fuzja Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzialnością, Ul. Nawrot 34, 90-055 Łódź – realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zaksięgowaniu pełnej kwoty wymaganej wpłaty za złożone zamówienie na koncie Sprzedawcy;
  4. d) za pośrednictwem dwóch elektronicznych serwisów płatności Autopay S.A. oraz PayPal– wybierając tę formę płatności Klient zostaje przekierowany do serwisu transakcyjnego danej platformy płatniczej, gdzie Klient otrzymuje gotowy do zaakceptowania formularz płatności z odpowiednią kwotą, tytułem przelewu i danymi odbiorcy – możliwa płatność zarówno kartą, blikiem jak i szybkim przelewem z rachunku bankowego Klienta – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Płatności” oraz na stronie internetowej https://autopay.pl lub http://www.paypal.com.

Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą (Visa oraz MasterCard) przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem wyżej wymienionych serwisów. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:

- PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014

- PayPal.com – spółka PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxembourg.

 

6.4. W przypadku wybranych Towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dokonania zapłaty za Zamówienie, przy czym Konsument nigdy nie ma obowiązku zapłaty za towar przed jego otrzymaniem.

 

6.5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do udostępnienia innych form płatności na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.

 

6.6. Akceptując niniejszy Regulamin Klient będący osobą fizyczną wyraża zgodę na doręczenie mu zamiast paragonu faktury VAT dokumentującą zakup towarów wskazanych w Zamówieniu, jak też wyraża zgodę na to, aby wyżej wskazana faktura VAT została mu doręczona w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia. Faktury dla Klientów nie będących osobami fizycznymi również są wystawiane w formie elektronicznej i są przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta przy składaniu Zamówienia na dane podane w Formularzu Zamówienia.

 

6.7. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku lub podatku od wartości dodanej z numerem NIP Klienta wyłącznie, jeżeli przy składaniu zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta.

 

6.8. W przypadku zwrotu towaru Sprzedawca wystawi fakturę korygującą.

 

6.9. Zgodnie z art. 29a ust. 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej zwanej: ustawą o podatku VAT) podstawę opodatkowania podatkiem VAT obniża się o:

1) kwoty udzielonych po dokonaniu sprzedaży opustów i obniżek cen;

2) wartość zwróconych towarów i opakowań, z zastrzeżeniem art. 29a ust. 11 i 12 ustawy o podatku VAT;

3) zwróconą nabywcy całość lub część zapłaty otrzymaną przed dokonaniem sprzedaży, jeżeli do niej nie doszło;

 

6.10. W związku z treścią art. 29a ust. 13 i ust. 14 ustawy o podatku VAT:

  1. a) Sprzedawca ustala, że moment wystawienia przez Sprzedawcę faktury korygującej in minus będącej wynikiem zaistnienia okoliczności uzasadniających dokonanie obniżenia podstawy opodatkowania (np. reklamacja, zwrot towaru, rabat), jest traktowany jako moment, w którym następuje spełnienie warunku obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy towarów lub świadczenia usług określonych w fakturze korygującej.
  2. b) za moment uzgodnienia warunków obniżenia podstawy opodatkowania Sprzedawca przyjmuje moment zaakceptowania przez Klienta niniejszego Regulaminu lub w przypadku Klientów, którzy zaakceptowali Regulamin przed datą 15.04.2021, moment akceptacji zmienionego Regulaminu w wersji dnia 15.04.2021.

 

6.11. Uzgodnienie oraz spełnienie warunków ujmowania faktur korygujących in minus, o których jest mowa w punkcie poprzedzającym nie odbiera Klientowi możliwości wyrażenia zastrzeżeń do treści danej faktury korygującej, czego następstwem może być wystawienie kolejnej faktury korygującej.

 

  1. Odbiór towarów / metody dostawy

 

7.1. Sprzedawca nie prowadzi dowozu zakupionych Towarów do miejsca wskazanego przez Klienta. Klient zobowiązuje się do odbioru zamówionego Towaru w Salonie sprzedaży położonym w Łodzi (93-3569) przy ul. Proletariackiej 19/23 w dni robocze w godzinach 10:00 – 19:00 i w soboty w godzinach 10.00-15.00. Klient może odebrać Towar osobiście lub za pośrednictwem innej, upoważnionej przez Klienta osoby. Klient może też skorzystać z usług współpracującej ze Sprzedawcą firmy kurierskiej lub innej, która odbierze zamówiony Towar ze Sklepu i dostarczy go do wskazanego przez Klienta w treści Zamówienia miejsca dostawy.

 

7.2. Informacja o gotowości Towaru do odbioru będzie przesyłana Klientowi na wskazany przez niego podczas składania Zamówienia adres e–mail. Osoba dokonująca odbioru Towaru obowiązana będzie podać numer Zamówienia, w razie wątpliwości odnośnie prawidłowości numeru zamówienia Sprzedawca może poprosić również o podanie imienia i nazwiska lub firmy Klienta. Warunkiem dokonania odbioru jest pisemne potwierdzenie odbioru Towaru. Sprzedawca zastrzega, że Towar nie będzie wydany osobie niepełnoletniej lub nietrzeźwej. Sprzedawca uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności osoby odbierającej Towar.

 

7.3. Koszty dostarczenia Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, są podawane na stronie Sklepu Internetowego w podsumowaniu Zamówienia przy składaniu Zamówienia. Koszty te mogą się różnić w zależności od wybranej przez Klienta opcji usługi kurierskiej.

 

7.4. W przypadku wybrania przez Klienta opcji dostawy Towaru wydanie Towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Sprzedawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej. Przy czym zaznaczając w treści zamówienia opcję dostawy Towaru za pośrednictwem firmy kurierskiej Klient oświadcza, że upoważnia kuriera do odbioru Towaru w jego imieniu.

 

7.5. Sprzedawca zastrzega, iż osobom nietrzeźwym lub niepełnoletnim zamówione napoje alkoholowe nie zostaną wydane przez kuriera. W przypadku zaistnienia powyższego zdarzenia, Sprzedawca złoży w terminie 3 dni, od dnia stwierdzenia tych okoliczności, oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zwróci Klientowi wpłacone środki pieniężne, potrącone o koszty dostawy. Kurier uprawniony jest do sprawdzenia pełnoletności osoby odbierającej Towar.

 

7.6. Dostawy realizowane są poprzez firmy kurierskie tylko na terytorium Polski. Terminy dostaw mogą się różnić w zależności od wybranej przez Klienta opcji usługi kurierskiej. Kurier może, lecz nie jest zobowiązany, kontaktować się na wskazany przez Klienta numer telefonu, celem potwierdzenia obecności w miejscu dostawy. Z zastrzeżeniem pkt. 7.7 poniżej, czas realizacji dostawy jest liczony od momentu:

  1. a) Zaksięgowaniu całkowitej kwoty wymaganej wpłaty za złożone Zamówienie na koncie Sprzedawcy – w przypadku wyboru sposobów płatności, o których mowa w pkt. 6.3. c) lub d) Regulaminu.
  2. b) Potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę – w przypadku wyboru sposobu płatności, o którym mowa w pkt. 6.3. b) Regulaminu.”

 

7.7. Sprzedawca zastrzega, że w okresach wzmożonych zakupów lub akcji promocyjnych związanych np. z okresem przedświątecznych, może ulec wydłużeniu czas kompletowania Zamówienia przez Sprzedawcę, jak też terminy realizacji dostaw przez firmę kurierską. O takim wydłużonym czasie Sprzedawca poinformuje Klienta na etapie wypełniania formularza zamówienia, jeżeli pomimo takiej informacji Klient złoży Zamówienie, to oznacza to, że zaakceptował wskazany w formularzu, wydłużony czas kompletowania Zamówienia przez Sprzedawcę, jak też akceptuje, że w przypadku odbioru zakupionych Towarów przez firmę kurierską, czas realizacji dostawy może być wydłużony.

 

7.8. Klient zostanie niezwłocznie poinformowany przez Sprzedawcę o przekazaniu zamówionych Towarów firmie kurierskiej, poprzez przesłanie stosownej informacji na adres e-mail podany w Zamówieniu.

 

7.9. Dokument potwierdzający transakcję sprzedaży wraz ze specyfikacją zamówienia jest dołączany do przesyłki odbieranej przez firmę kurierską i dostarczanej na wskazany przez Klienta adres dostawy.

 

7.10. Przy odbiorze przesyłki należy w obecności kuriera (lub w obecności pracownika punktu odbioru wybranej firmy kurierskiej) sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie oraz czy zawartość przesyłki jest zgodna z treścią Zamówienia.

 

7.11. W przypadku, gdy zawartość przesyłki jest niezgodna z treścią zamówienia, paragonu lub faktury VAT lub jeżeli Towar uległ uszkodzeniu, Klient powinien sporządzić protokół szkody zgodnie z procedurą stosowaną przez firmę kurierską. Sporządzenie protokołu szkody nie jest warunkiem rozpatrzenia reklamacji, ma na celu jedynie usprawnienie procesu jej rozpatrzenia.

 

7.12. W przypadku podania przez Klienta błędnych lub niekompletnych danych, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki, czy też w przypadku nieobecności Klienta lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki, kosztami dodatkowej dostawy zostanie obciążony Klient pod warunkiem wyrażenia przez niego zgody na dodatkową dostawę. Koszt ten równy będzie kosztowi dostawy przypisanemu pierwotnie danemu Zamówieniu.

 

7.13. W sytuacji, w której zamówione Towary nie zostaną odebrane ze Sklepu w terminie 30 dni przez Klienta Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, informując o tym Klienta.

 

  1. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży

 

8.1. Z zastrzeżeniem pkt. 8.4. Regulaminu poniżej, Konsument może w terminie 14 dni od dnia realizacji Zamówienia odstąpić od umowy bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia znajduje się na końcu Regulaminu w punkcie Załączniki.

 

8.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Konsument może skorzystać z formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostarczanego mu przez Sprzedawcę wraz z Towarem, na którym wskazany jest adres odesłania wypełnionego formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. Rekomendowanym przez Sprzedającego sposobem odstąpienia od umowy jest przesłanie wypełnionego formularza mailowo na adres: sklep@muchawbutelce.pl.

 

8.3. Do oświadczenia, o którym mowa w punkcie powyższym, Konsument powinien dołączyć dowód zakupu Towaru, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.

 

8.4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do następujących Towarów:

  1. a) ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
  2. b) dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych;
  3. c) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.

 

8.5. Zamawiający ma obowiązek zwrócić Towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy też odesłanie Towarów przed jego upływem.

 

8.6. Konsument ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu Towarów, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania Towaru do Sklepu na adres: Sklep Mucha w kieliszku, ul. Proletariacka 19/23, 93-569 Łódź

 

8.7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Konsumenta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone Towary. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.

 

8.8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności, o których mowa w punkcie poprzedzającym, do chwili dokonania przez Konsumenta zwrotu Towarów, których dotyczy odstąpienie od umowy, lub dostarczenia przez Konsumenta potwierdzenia, że Towary te odesłał, w zależności od tego, które z tych zdarzeń (zwrot czy dostarczenie potwierdzenia) nastąpi wcześniej.

 

8.9. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub przelewem tradycyjnym z rachunku Sprzedawcy na rachunek wskazany przez Konsumenta.

 

8.10. Przed odstąpieniem od umowy, Konsument nie powinien korzystać z Towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towarów. W przeciwnym razie Konsument będzie ponosił odpowiedzialności za zmniejszenie wartości Towarów. Konsument nie może odstąpić od umowy w odniesieniu do Towarów stanowiących napoje alkoholowe, które zostały przez Konsumenta otwarte.

 

8.11. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Zamawiającego wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.

 

8.12. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca), chyba że z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla Klienta charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez Klienta działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

8.13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo odstąpienie od umowy sprzedaży jeżeli w terminie 21 dni od złożenia Zamówienia, Klient nie dokonał zapłaty za objęte tym Zamówieniem Towary.

 

  1. Brak zgodności towaru z umową

 

9.1. W razie braku zgodności Towaru z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w niniejszym rozdziale Regulaminu.

 

9.2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.

 

9.3. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany, a w przypadku niezgodności z umową Towarów jakimi są napoje alkoholowe Konsument może żądać wymiany, obniżenia ceny lub odstąpić od umowy, gdyż tego rodzaju Towary nie nadają się do naprawy.

 

9.4. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

 

9.5. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.

 

9.6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

  1. a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową,
  2. b) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową,
  3. c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
  4. d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany Towaru,
  5. e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

 

9.7. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.

 

9.8. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

 

9.9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.

 

9.10. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.

 

9.11. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi należność pieniężną za zamówienie niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

 

9.12. Sprzedawca dokonuje zwrotu należności pieniężnej za zamówienie przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

  1. Procedura reklamacyjna

 

10.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).

 

10.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone w punkcie 9 niniejszego Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacja towaru”.

 

10.3 W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową po jego wydaniu Klient niebędący Konsumentem ma prawo złożyć reklamację.

 

10.2. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć  na koszt Sprzedawcy Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego wykorzystywania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.

 

10.3. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

 

10.4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta.

 

10.5. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, emailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.

 

10.6. Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.

 

  1. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

 

11.1. Pozasądowe rozwiązywania sporów z konsumentami na podstawie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich prowadzi podmiot uprawniony, który jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi, pod adresem ul. Gdańska 38, 90-730 Łódź, strona https://www.wiih.lodz.pl/

 

11.2. Klient będący Konsumentem ma dodatkową możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń w formie złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

11.3. Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie sporu między takim Klientem, a przedsiębiorcą, zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Informacje dla konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl).

 

  1. Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

 

12.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.

 

12.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

 

12.3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

12.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.

Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

 

12.5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

 

12.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.

 

12.7. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Klientowi stosownego oświadczenia.

 

12.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.

 

12.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

 

  1. Ochrona danych osobowych

 

13.1. Administratorem danych osobowych udostępnionych przez Klienta jest Mwk Fuzja Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Nawrot 34, 90-055 Łódź

 

13.2. Dane osobowe Klientów przetwarzane są przede wszystkim na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę, w tym m.in. w zakresie okresu oraz podstaw przetwarzania, praw osób, których dane dotyczą, a także możliwych odbiorców danych, zawiera polityka prywatności zamieszczona w Witrynie.

 

13.3. Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:

13.3.1. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.

13.3.2. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.

13.4. Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie może zostać złożone na przykład:

13.4.1. pisemnie na adres: ul. Proletariacka 19/23, 93-569 Łódź;

13.4.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@muchawbutelce.pl

 

13.5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej wskazane są także każdorazowo na stronie internetowej Sklepu Internetowego przed zawarciem danej umowy.

 

  1. Prawa autorskie

Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów zamieszczonych na stronie muchawbutelce.pl, wyglądu i kompozycji tej strony oraz opisów, artykułów i publikacji, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są chronione przepisami prawa autorskiego i nie mogę być wykorzystywane bez uzyskania pisemnej zgody właściciela strony – firmy Percenty Filip Mrozowski.

 

  1. Newsletter i komunikacja elektroniczna

 

15.1. Użytkownik może zamówić usługę newslettera (subskrypcja). Usługa newslettera polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail newslettera informacyjnego Sprzedawcy oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) dotyczące Sprzedawcy, jego oferty oraz jego partnerów biznesowych.

 

15.2. Subskrypcja newslettera jest dokonywana poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym (przy zakładaniu Konta) lub poprzez formularz subskrypcji w Sklepie Internetowym.

 

13.3. Subskrypcja newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony i Użytkownik może z niej zrezygnować w każdym czasie. W celu rezygnacji z newslettera wystarczy skorzystać z odpowiedniej opcji widocznej w stopce wiadomości e-mail wysłanej w ramach newslettera lub w swoim Koncie w Sklepie internetowym.

 

  1. Postanowienia końcowe

16.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian niniejszego Regulaminu. Zmiany Regulaminu będą komunikowane Użytkownikom na stronie internetowej muchawbutelce.pl i będą wymagały każdorazowej akceptacji Użytkownika wyrażonej przez Użytkownika przed złożeniem zamówienia. Zmieniony lub zmodyfikowany Regulamin ma moc wiążącą, po spełnieniu pozostałych warunków przewidzianych prawem, jedynie dla stosunków prawnych powstałych po wejściu w życie zmian lub modyfikacji.

16.2. W celu dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i zainteresowań Użytkowników Witryny, używane są tzw. cookies (ciasteczka), tj. informacje zapisywane przez serwer na komputerze Użytkownika, które to informacje serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego komputera. Informujemy, że Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję obsługi cookies, co jednak może spowodować utrudnienia w korzystaniu z usług Witryny i możliwość składania zamówienia. Szczegółowe informacje na temat cookies dostępne są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce Polityka cookies.

16.3. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz innych odpowiednich ustaw.

16.4. Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający zgodność niniejszego Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.

POBIERZ REGULAMIN W PLIKU PDF

 

  1. Załączniki

17.1 Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat: Percenty Filip Mrozowski, ul. Proletariacka 19/23, 93-569 łódź, sklep@muchawbutelce.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

Produkty szczególnie polecane!
Bilet wstępu na koncert Medley Group
Bilet wstępu na koncert Medley Group

60,00 zł

szt.
Rocca Conte Parelli Vino Bianco
Rocca Conte Parelli Vino Bianco

39,00 zł

szt.
Austo Chardonnay Oak
Austo Chardonnay Oak

63,20 zł

Cena regularna:

79,00 zł

Najniższa cena: 55,93 zł
szt.
Winnica Rydzowa Hibernal
Winnica Rydzowa Hibernal

80,00 zł

Winnica Rydzowa Solaris
Winnica Rydzowa Solaris

80,00 zł

Aiosa Rosso IGP Puglia
Aiosa Rosso IGP Puglia

69,60 zł

Cena regularna:

87,00 zł

Najniższa cena: 60,90 zł
szt.
Cantina di Negrar Rosato Verona IGT
Cantina di Negrar Rosato Verona IGT

39,20 zł

Cena regularna:

49,00 zł

Najniższa cena: 34,30 zł
Duchetti Sangiovese Primitivo Salento
Duchetti Sangiovese Primitivo Salento

27,20 zł

Cena regularna:

34,00 zł

Najniższa cena: 23,80 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl